فیلم| محاکمه ترامپ؛ نشست چهارم استیضاح و دفاعیات تیم حقوقی

12:40 - 25 بهمن 1399
کد خبر: ۷۰۱۴۵۹
محاکمه رئیس جمهور پیشین در سنا همچنان ادامه دارد و تاکنون ۴ نشست برای بررسی اتهامات دونالد ترامپ برگزار شده است.

- روند محاکمه دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا، به اتهام «تحریک برای شورش» در مجلس سنای این کشور در حال برگزاری است.

تیم دادستانی جلسه محاکمه، اتهامات علیه ترامپ را ارائه و بررسی کردند و اکنون تیم وکلای ترامپ در حال ارائه دفاعیات خود هستند.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2977310_629.mp4']

 

پایگاه شبکه خبری «سی ان ان»، نوشت «پس از ۲ روز ارائه کیفرخواست ترامپ در سنا از سوی مدیران جلسه محاکمه، اکنون تیم وکلای ترامپ فرصت ارائه دفاعیات خود را یافته اند.»

هسته اصلی دفاعیات تیم وکلای ترامپ این بود که سخنان وی در روز ۶ ژانویه مبنی بر «سرقت انتخابات را متوقف کنید» تنها یک سخنرانی بوده و این کلمات با اقدامی که منجر به تحریک برای شورش شود، بسیار فاصله دارند.

 

var player = videojs('player_983131_2976751',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2976751',{},function (data) {}); }));

تیم وکلای ترامپ از ۲ روش سعی در دفاع از وی داشتند؛ از سویی «میشل ون در وین»، یکی از وکلای ترامپ در این نشست تاکید کرد که «ترامپ در سخنرانی روز ۶ ژانویه خود از راهپیمایی مسالمت آمیز و میهنی استفاده کرده و این شاهد مثبتی است که او از حامیان خود خواسته تا با خشونت رفتار نکنند؛ از سوی دیگر وکلای ترامپ با تقطیع ویدئو‌هایی از سخنرانی دموکرات‌ها که در آن از واژه «جنگیدن» برای غلبه بر ترامپ، استفاده کرده اند این استدلال را مطرح می‌کنند که ترامپ نیز در سخنرانی خود واژه جنگیدن را با همین تعبیر به کار برده و منظور وی اقدام خشونت بار نبوده است.

 

فیلم| محاکمه ترامپ: نشست چهارم و دفاعیات تیم

 

در همین حال در ادامه چهارمین نشست محاکمه ترامپ، سناتور‌ها پرسش‎هایی را از تیم دادستانی و تیم وکلای ترامپ پرسیدند.

علاوه بر این، تیم وکلای ترامپ این استدلال را مطرح کرده اند که استیضاح رییس جمهوری که از قدرت کنار رفته بر خلاف قانون اساسی آمریکاست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *